¡Bienveníu a la fueya d'información WEB del movimientu de vindicación llingüística llionesa!



"Facendera pola Llingua. Conceyu de falantes de llionés" ye una asociación enfoutada na xera de la proteición, espardimientu y xorrecimientu de la llingua autóctona de Llión. Falada dientru d'un ampliu conxuntu cultural allugáu al noroeste d'España y nel que pueden estremase los territorios d'Asturies, Miranda'l Douru y Llión, alcuéntrase nuna situación bien abegosa por falta proteición por parte del Estáu, que-y niega'l sou reconocimientu comu llingua oficial del mesmu, y tán sólo permite en dalgún territoriu l'ensiñu na escuela. El casu llionés ye'l más angónicu, yá qu'en ditu territoriu se pretende'l sou desaniciu partiendo del propelexamientu de la idega de la sua presunta falta de categoría llingüística, aplicando-y cínicamente la etiqueta de "dialeutu en vías d'estinción" y polo tantu non susceptible de ser protexíu.

Facendera pola Llingua creye por embargu nel sou futuru. Con compromisu claru de toos aquellos llioneses namoraos de la sua tierra y la sua cultura consiguiremos que tola sociedá conoza la auténtica realidá d'esta llingua, estiérrense los prexuicios sobre la mesma, y seya posible qu'aquellos que nun almiten el sou emplegu comu vehículu de comunicación y entendimientu camuden la sua postura, tan intensamente tiñida d'ignorancia de la mesma.

Si sofitas esta idega y quieres collaborar nel trabayu entamáu por Facendera pola Llingua pa la recuperanza y esporpolle d'una de la facetas más importantes de la cultura de la nuesa tierra puedes acudir a:

Facendera pola Llingua. Conceyu de falantes de Llionés. C/ Santa Cruz 16, 1u Dr. 24003-Llión.

Unvios postales: Partaz Postal 1416. 24080-Llión.

E-mail: facendera@reocities.com


"Facendera pola Llingua. Conceyu de falantes de llionés" es una asociación empeñada en el trabajo de protección, divulgación y desarrollo de la lengua autóctona de León. Hablada dentro de un amplio conjunto cultural situado en el noroeste de España y en el que puden diferenciarse los territorios de Asturias, Miranda del Duero y León, se encuentra en una situación muy difícil por falta de protección por parte del Estado, que le niega el reconocimiento como lengua oficial del mismo, y tan solo permite en algún territorio la enseñanza en la escuela. El caso leonés es el más angustioso, ya que en dicho territorio se pretende su destrucción partiendo de la propagación de la idea de su presunta falta de categoría lingüística, aplicandole cínicamente la etiqueta de "dialecto en vías de extinción" y por lo tanto no susceptible de ser protegido.

Facendera pola Llingua cree sin embargo en su futuro. Con un compromiso claro de todos aquellos leoneses enamorados de su tierra y su cultura conseguiremos que toda la sociedad conozca la auténtica realidad de esta lengua, se destierren los prejuicios sobre la misma, y sea posible que aquellos que no admiten su uso como vehículo de comunicación y de entendimiento modifiquen sus posturas, tan intensamente teñidas por la ignorancia de la misma.

Si apoyas esta idea y quieres colaborar en el trabajo comenzado por Facendera pola Llingua para la recuperación y el progreso de una de las facetas más importantes de la cultura de nuestra tierra puedes dirigirte a:

Facendera pola Llingua. Conceyu de falantes de llionés. C/ Santa Cruz 16, 1u Dr. 24001-Llión.

Envíos postales: Apartado de Correos 1416. 24080-Llión.

E-mail: facendera@reocities.com


(Páxina en construcción) 18/Outubre/1.999

Entamu / Noticias / Actividaes / Llibros / Xeitu / Outras asociaciones

FILANDÓN

Entrada al foro de discusión

Amosare los últimos mensaxes